Let legendárním letounem L-200 Morava - 30 minut

    Užijte si pohodlný let ve dvoumotorovém letadle L-200 Morava. Pro svojí oblíbenost byl tento letoun využíván jako aerotaxi v ČSA. Kapacita letadla : pilot + 4 cestující.

    • Cena vč. DPH:5,600.00 Kč
    • Cena bez DPH:4,627.84 Kč
    • Dostupnost: Skladem
    Množství:

    Let legendárním letounem L-200 Morava - 30 minut

    Cena zahrnuje 30 minut letu z letiště Zbraslavice. Trasu letu si domluvíte před letem s pilotem. Podívejte se, jaké oblíbené trasy letěli jiní zákazníci. Pokud se vám bude let líbit, můžete si ho po domluvě s pilotem protáhnout.  Jedna minuta letu letadla navíc stojí  180 Kč.

    Diváci a přátelé
    Diváci nebo doprovod jsou vítáni, na letišti i v letounu je možné fotit a filmovat bez omezení (s ohledem na bezpečnost a zdraví). Na letišti bývá v provozu letišťní bar nebo venkovní bazén. Příjemné posezení je  v bezprostřední blízkosti letadel s vyhlídkou na dráhu.

    Základní popis :

    Letoun L-200 Morava je celokovový dvoumotorový dolnoplošník, určený jako aerotaxi pro 5 osob včetně pilota. Je vybaven dvěna motory M-337 s ve verzi A elektricky stavitelnou dvoulistou vrtulí a ve verzi D s hydraulicky stavitelnou třílistou vrtulí, Letoun je osazen elektrohydraulicky zatahovatelným podvozkem příďového typu a dvojitou svislou ocasní plochou. Letoun se vyznačuje velmi dobrými letovými vlastnostmi a velmi pohodlným interiérem kabiny.

    Historie :

    Vývoj nového aerotaxi byl první úkol konstrukční skupiny, která začala v LETu Kunovice pracovat pod vedením ing. Ladislava Smrčka od roku 1955. Vznikl tak pětimístný dvoumotorový celokovový dolnoplošník s příďovým podvozkem a dvojitými svislými ocasními plochami. Konstrukcí a tvarem kabiny velmi nápadně připomíná oblíbený automobil československých vládních činitelů Tatra 603. Prototyp XL-200, který poháněly dva šestiválce Walter "Minor" 6-III vzlétl 9.4.1957. Při letových zkouškách prvního i druhého prototypu bylo jasné, že motory nejsou dosti výkonné. Protože připravovaný motor M-337 nebyl zatím k dispozici, vznikla první 10-ti kusová ověřovací série. Motor M-337 byl k dispozici v roce 1959 a jeho instalace do L-200 podstatně zlepšila výkony letadla označovaného jako L-200A. Další úpravy vedly k verzi L-200D - ve výrobě od srpna 1961. Celkem se do roku 1964 vyrobilo včetně prototypů 367 letadel. Některé stroje byly upraveny jako sanitní pro přepravu nemocného na nosítkách s doprovodem. Mezi uživatele v Československu patřily ČSA, armáda i bezpečnostní letectvo. Významným odběratelem byl sovětský Aeroflot, který používal 170 kusů. Sloužily však např. i v Africe nebo Austrálii.

    Základní technické údaje :

      L - 200 A L - 200 D
    Motor 2 x Walter M 337 2 x Walter M 337
    Tah motoru jednoho motoru 154 kW / 210 k 154 kW / 210 k
    Cestovní rychlost 295 km /h 285 km/h
    Maximální rychlost 310km/h 310 km/h
    Maximální dolet 1900 km 1900 km
    Dostup 6200m 6200 m
    Hmotnost prázdného letadla 1275 kg 1360 kg
    Max. vzletová hmotnost 1950 kg 2000 kg
    Rozpětí 12,31 m 12,31 m
    Délka 8,61m 8,61 m
     

     

    Nové zboží

    737 MAX Glider

    Cena: 150.00 Kč

    Propiska Mini Touch

    Cena: 99.00 Kč

    Čepice Boeing 737

    Cena: 340.00 Kč

    Pearl Harbor

    Cena: 25,000.00 Kč

    RedBull Budapešť

    Cena: 9,000.00 Kč

    Spielberg

    Cena: 15,300.00 Kč

    Propiska Aluminum Stripe

    Cena: 99.00 Kč

    Roudnice n.L

    Cena: 5,200.00 Kč

    Plakát Boeing 787 Rollout

    Cena: 490.00 Kč

    Propiska Gripper

    Cena: 99.00 Kč

    Tričko AH-64 Sky Ribbon

    Cena: 257.40 Kč

    Tričko KC-46A Pegasus

    Cena: 590.00 Kč